Listing 1 - 10 of 58 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Fit voor leren is een nieuw gebruiksvriendelijk bewegingsprogramma voor kleuters. Door tal van uitdagende bewegingsprikkels wordt de algemene motorische ontwikkeling gestimuleerd. De methode bestaat uit verschillende onderdelen. De kijkwijzers hebben de vorm van een knieboek en bevatten alle tekeningen van de speel- en doe-fiches. Je kunt de knieboeken in de klas opstellen op een duidelijk zichtbare plaats of je kunt ze op schoot nemen wanneer je de kinderen de beweging van de week aanleert. Op de achterkant van de tekeningen staat steeds een woordje uitleg voor de leerkracht.
Choose an application
Fit voor leren is een nieuw gebruiksvriendelijk bewegingsprogramma voor kleuters. Door tal van uitdagende bewegingsprikkels wordt de algemene motorische ontwikkeling gestimuleerd. De methode bestaat uit verschillende onderdelen. Luister en doe is een knieboek met grote illustraties die een bewegingsverhaal vertellen. Terwijl de kleuters naar de tekening kijken, kun je aan de achterkant het verhaal aflezen als geheugensteuntje tijdens het vertellen. Daag de kinderen steeds uit om mee te bewegen met de verhalen. Er is een Luister en doe voor de eerste tot en met de derde kleuterklas.
Choose an application
Fit voor leren is een nieuw gebruiksvriendelijk bewegingsprogramma voor kleuters. Door tal van uitdagende bewegingsprikkels wordt de algemene motorische ontwikkeling gestimuleerd. De methode bestaat uit verschillende onderdelen. Voor alle kleuters zijn er speel- en doefiches met bewegingsopdrachten aangepast aan de leeftijd. De fiches zijn gebundeld in een handig scheurblok zodat de kinderen telkens een fiche mee naar huis kunnen nemen. Zo worden ook de ouders betrokken in het bewegingsproces.
Choose an application
Als leerkracht bewegingsopvoeding weet u hoe belangrijk het is om gezond en fit te leven. U wilt uw leerlingen dan ook veel en goed leren bewegen. En u wilt hen daar meer bij betrekken... Waaruit bestaat het pakket? * Een gebruikswijzer (in box 1). * 16 bewegingsthema's verdeeld over drie boxen. * Elke box bevat 250 handige kaarten. * Elk bewegingsthema bestaat uit organisatie-, opdracht- en evaluatiekaarten. * Per bewegingsthema is er een aanbod voor eerste, tweede en derde graad. * 2 cd's met begeleidende muziek bij de thema's ritmiek, touwtjespringen, fitness en relaxatie (in box 1). Zet jezelf in beweging! maakt het u gemakkelijk. De bewegingsthema's zijn opgebouwd conform de eindtermen (motorische competenties, gezonde en veilige levensstijl, zelfconcept en sociaal functioneren). Het past in een voor u gekende organisatievorm en bij uw stijl van lesgeven. Zet jezelf in beweging! gaat uit van de hedendaagse visie rond bewegingsopvoeding waarbij de totale persoonlijkheidsontwikkeling Een gevarieerd en uitdagend bewegingsaanbod met voldoende aandacht voor de mogelijkheden van alle leerlingen. De geschreven instructie is eerder beperkt. Het zijn vooral de beelden (illustraties of foto's) die voor zich spreken. Naast de instructie vindt u ook informatie over: * de organisatie * de rol van uitvoerder, helper, observator, organisator, coach * de variatie- en differentiatiemogelijkheden * de doelen waaraan de opdracht beantwoordt * het materiaal dat u nodig heeft Met de kaarten uit Zet jezelf in beweging! bevordert u het partnerleren bij uw leerlingen. Ook bij bewegingsopvoeding leren de kinderen dankzij de interactie met de omgeving: de leerkracht, de medeleerlingen. Uiteraard moet dit langzaam opgebouwd worden. Van de bewegende leerlingen centraal staat. Zet jezelf in beweging! staat voor een 'gezonde, fitte levensstijl' die de kinderen motiveert om het leerproces zelf in handen te nemen * door hen zelf hun taak te laten kiezen en er hen verantwoordelijk voor te maken (autonomie) * door hen succes te laten ervaren (competentiegevoel) * door het samenhorigheidsgevoel met klasgenoten en leerkracht te bevorderen (verbondenheid). De kaarten zijn geordend volgens bewegingsthema's. Binnen die bewegingsthema's werkt u vanuit bewegingsproblemen die in het leren centraal staan. Het is de bedoeling dat leerlingen inzichten ontwikkelen die ze kunnen toepassen in andere situaties. De bewegingsthema's zijn: balanceren, bal- en dingvaardigheden, hangen/schommelen/slingeren, heffen en dragen, kleine spelen en sportspelen, kruipen/klauteren/klimmen, lopen, ritmisch en expressief bewegen, rotaties, springen, steunen, trekken en duwen, gezonde en fitte levensstijl, relaxatie en zwemmen. Zet jezelf in beweging! schenkt u
Choose an application
CD 1 bevat volgende zaken:Ritmiek - bewegingsreeks met pictogrammen - eerste graad, percussie - tweede graad, bodydrum - derde graad, ritmiek met stokken en met stoelen - derde graad, touwtje springen, relaxatie, fitness
Choose an application
CD 2 bevat volgende zaken:Fitness
Choose an application
at is een combinatiefunctionaris? En welke kansen biedt de functie nu eigenlijk voor de onderwijssector? Sinds de ondertekening van de ‘Impuls brede scholen, sport en cultuur’ eind 2007 zijn er bijna 2.250 combinatiefunctionarissen werkzaam in het onderwijs, de sport en de cultuur.Het boek Combinatiefunctie onderwijs en sport, een uitgave van het Jan Luiting Fonds, gaat uitgebreid in op de aanleiding en het doel van de ‘Impuls’ en de stand van zaken ruim drie jaar na de start. Auteur Miriam Appelman beschrijft welke kansen de combinatiefuncties bieden aan het onderwijs, waarbij de vakleerkrachten bewegingsonderwijs centraal staan.Combinatiefunctie onderwijs en sport bevat inspirerende voorbeelden uit verschillende soorten onderwijs, waarbij de inhoud van de functie, de taken, de wijze van aanstelling en de samenwerkingspartners worden beschreven. Het boek is voorzien van praktische bijlagen, met voorbeelden van aangepaste cao’s, functieprofielen, beloningen en een stappenplan voor de invoering van combinatiefuncties. Daarnaast geven combinatiefunctionarissen diverse praktische tips.Dit boek is uitermate geschikt voor mensen die meer willen weten van de ‘Impuls brede scholen, sport en cultuur’, zowel in theorie als praktijk, maar niet de tijd hebben om alle rapporten en stukken hierover te lezen.
456.78 --- schoolbeleid --- sport --- bewegingsopvoeding
Choose an application
Bewegingsopvoeding --- Sherborne-therapie --- Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs
Listing 1 - 10 of 58 | << page >> |
Sort by
|